မြန္သူရဲေကာင္း သမိန္ဗရမ္း ႏွင့္ တရုတ္ဗိုလ္ကာမဏိတို႔ စီးခ်င္းေတြ႔ခန္း


စက္တင္ဘာ ၇ ရက္ေန႔က Myanmar Event Park မွာ က်င္းပျပဳလုပ္တဲ့ MRTV4 Art Exhibition 2014 မွာ ျပသတဲ့ သမိန္ဗရမ္းရဲ႕ စီးခ်င္းပြဲပန္းခ်ီကား ကို ျမင္ေတာ့ ေၾကာင့္ အေနနဲ႕ ေတာ္ေတာ္စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါတယ္။

သမိန္ဗရမ္းကို ပံုေဖာ္ရာမွာ အ၀တ္မပါ ဘာမပါနဲ႕ တကယ့္ အရိုင္းအစိုင္းတစ္ေယာက္လို ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ လက္ရာကိုလဲ လံုး၀ လက္လန္မိပါတယ္။

အမွန္တကယ္ တိုက္ပြဲမွာ သမိန္ဗရမ္း ဘယ္လို၀တ္တယ္။ဘယ္လိုတိုက္တယ္ ဆိုတာ သိေစခ်င္လို႔ စာစီလိုက္ရပါတယ္။

----------

အင္း၀-ဟံသာ၀တီ စစ္ပြဲအတြင္းတြင္ အင္း၀ဥပရာဇာ မင္းရဲေက်ာ္စြာသည္ မယ္ေတာ္ေရာ ညီမေတာ္ပါ မြန္ဘုရင္က သိမ္းပိုက္လိုက္သည္ကို သိရွိျပီးေနာက္ လူသားစားမင္း ေပါရိသာဒ ဘြဲ႕ခံကာ ေအာက္ျပည္သို႕ အလံုးအရင္းျဖင့္ ၀င္၀ုန္းခဲ့ရာ ခဲေပါင္ျမိဳ႕အပါအဝင္ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚခံတပ္ၿမိဳ႕မ်ားမွာ ဖရိုဖရဲျဖစ္ကုန္ေလသည္။ (တိုက္ပြဲတစ္ပြဲတြင္ မြန္သူရဲေကာင္း သမိန္ဗရမ္းကို အရွင္ဖမ္းမိေလသည္။)

ဖမ္းမိေသာ သမိန္ဗရမ္းကို အင္း၀သို႕ ပို႕ေဆာင္ကာ သံေျခက်င္းျဖင့္ အက်ဥ္းခ်ထားေစခဲ့သည္။

ထိုသို႔ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားစဥ္ အင္း၀တြင္ ႏိုင္ငံေရးခိုလႈံခြင့္ျဖင့္ ယာယီေရာက္ရွိေနေသာ ေမာ္တံုေမာ္ကယ္စား ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ တရုတ္ဘုရင္ကိုယ္တိုင္ စစ္တပ္အခိုင္အျဖီးျဖင့္ အင္း၀သို႕၀န္းရံလာသည္။( တစ္လခန္႕ ၾကာေသာ္ တရုတ္တို႕ဘက္က ဤသို႕ အေရးေတာင္းလာသည္)

-" ငါတို႔အလိုရွိေသာ ေမာ္တံုေမာ္ကယ္စားကိုလည္း ထုတ္မေပး။ ထြက္၍လည္း မတိုက္။ ဘယ္လိုလုပ္မည္နည္း။ သို႕ျဖစ္လွ်င္ သူရဲေကာင္းခ်င္း ျမင္းစီး၍တိုက္ေစမည္။ ငါတို႕ႏိုင္လွ်င္ ေမာ္တံုေမာ္ကယ္စားကို ထုတ္ေပး။ ငါတို႔ ရႈံးလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းျပန္မည္။"

ဘုရင္မင္းေခါင္လည္း အက်ပ္ရိုက္ေနေလ၏။ သားေတာ္မင္းရဲေက်ာ္စြာႏွင့္တကြ သူရဲေကာင္းမ်ားမွာ ေအာက္ျပည္တြင္ စစ္ထိုးေနၾကခ်ိန္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အင္း၀တြင္ ျမိဳ႔ေစာင့္တပ္မွ်သာ က်န္သျဖင့္ အတိမ္းအေစာင္း မခံေသာ ထိုတိုက္ပြဲအတြက္ စဥ္းစားရခက္ေနေလ၏။

ထိုသတင္းကို အက်ဥ္းက်ေနေသာ သမိန္ဗရမ္းသိလွ်င္ "အင္း၀သည္ ဟံသာ၀တီ၏ တံခါးေပါက္ ျဖစ္သည္။ အင္း၀ကို တရုတ္ရလွ်င္ ဟံသာ၀တီလည္း ခံႏိုင္မည္မဟုတ္။ တရုတ္စစ္ကို ဟံသာ၀တီသို႕ မစုန္ေစေတာ့ျပီ "ဟုဆိုကာ စီးခ်င္းတိုက္မည့္ အေၾကာင္းကို ေထာင္မႈးမ်ားထံမွတဆင့္ ဘုရင္ထံေလွ်ာက္ထားေစသည္။

ဘုရင္မင္းေခါင္လည္း အားရ၀မ္းသာျဖင့္ သမိန္ဗရမ္းကို ေထာင္မွထုတ္ကာ စီးခ်င္းတိုက္ရန္ ျပင္ဆင္ေစ၏။ ( မိမိျမင္းေဇာင္းမွ ျမင္းမ်ားကိုျပကာ စိတ္တိုင္းက် ေရြးယူေစေသာ္လည္း သမိန္ဗရမ္းက တစ္စီးမွ် မၾကိဳက္ဘဲ ျမိဳ႕ရိုးအနီး ျမက္စားေနေသာ မန္က်ည္းေစ့ေရာင္ ျမင္းနီတစ္စီးကိုသာ ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူ မုဆိုးမထံမွ ေတာင္းယူေလ၏)

စီးခ်င္းတိုက္မည့္ေန႔သို႕ ေရာက္လွ်င္ ဘုရင္မင္းေခါင္ႏွင့္ တရုတ္ဘုရင္တို႕သည္ အင္း၀ျမိဳ႕မုခ္ဦး၏ အေရွ႕ဘက္ ဆင္က်ံဳး အနီး ရွိ ဆယ္ဧကပတ္လည္ က်ယ္ေသာ စစ္ကြင္းသို႕အတူတကြ ၀င္ေရာက္ၾကေလသည္။ ( ႏိုင္ငံေတာ္ပြဲျဖစ္သျဖင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အလံမ်ား တံခြန္မ်ားကိုလည္း စနစ္တက် ျပင္ဆင္ထားျပီး မင္းႏွစ္ပါးရႈစားရာတြင္ ထိုင္မည့္ ပြဲၾကည့္ေဆာင္မ်ားကိုလည္း ပိုး၊ဖဲ၊ကတၱီပါ တို႕ျဖင့္အေသအခ်ာ မြမ္းမံထားသည္ဆို၏။ )

ကြင္းအတြင္း ပထမဆံုး ၀င္လာသူမွာ တရုတ္ဗိုလ္ကာမဏိ ျဖစ္သည္။ ေရႊသားအတိျပီးေသာ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာကို ၀တ္၍ ေရႊခါးစည္းၾကိဳးကို ခ်ည္ကာ လက္နက္မ်ားထည့္ထားသည့္ ျခင္းေတာင္းကို ေက်ာတြင္လြယ္၍ ျမင္းနီၾကီးကို ေရႊကၾကိဳး ဆင္ကာစီးလာသည္။ လက္တြင္ ပန္းပြားနီနီ ခုနစ္ဆင့္တပ္ထားေသာ အဲေမာင္းၾကီးကို ကိုင္ထားျပီး ခါးတြင္ ပတၱျမားစီထားေသာ မ်က္ႏွာမည္းဓါးကို ခ်ိတ္ထားသည္။

သမိန္ဗရမ္းကမူ ကာမဏိကဲ့သို႔ ေလးလံေသာ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာ မ၀တ္ဘဲ ေပါ့ပါးေသာ အကၤ်ီ ကို၀တ္ျပီး ေရႊစလြယ္ကို သိုင္းသည္။ ေရႊျဖင့္မြမ္းမံထားေသာ ေခါင္းေပါင္းအနီေရာင္ကို ေပါင္းသည္။ ေရႊဆြဲၾကိဳး၊ ေရႊလက္ေကာက္၊ ေရႊလက္ၾကပ္၊ ေရႊလက္စြပ္မ်ားကို ၀တ္ဆင္သည္။ လက္သန္းတြင္ န၀ရတ္ကိုးပါး လက္စြပ္ တစ္ျခည္ကို ၀တ္သည္။ ဓါးရွည္ကို ခ်ိတ္၍ လွံကို ကိုင္ကာ မန္က်ည္းေစ့ျမင္းျဖင့္ ထြက္လာေလ၏။ ျမင္းကုန္းႏွီးတြင္ သံၾကိဳးျဖင့္ ရက္ထားေသာ ျခင္းေတာင္းတစ္လံုး ကိုလည္းခ်ိတ္ထားေလ၏။ ( ထိုျခင္းမွာ ကာမဏိ၏ ေခါင္းကိုထည့္ရန္ ဘုရင္မင္းေခါင္ ထံမွ ေတာင္းလာျခင္း ျဖစ္သည္။)

မတိုက္မီတြင္ သမိန္ဗရမ္းက ကာမဏိကို ျမင္းေရးကၽြမ္းေၾကာင္း ပရိသတ္ကို သိပါေစ ဟုဆိုကာ ျမင္းကိုဒုန္းစိုင္းကာ ျမင္းေပၚတြင္ ကျပေလ၏။ ကာမဏိလည္း သမိန္ဗရမ္းကဲ့သို႕ တုပကာ လုိက္ကေလ၏။ ( သမိန္ဗရမ္းက ပရိယာယ္ျဖင့္ လက္ကို ေျမာက္၍ ကျပရာ ကာမဏိကလည္း လက္ကို ေျမာက္ျပမိေတာ့သည္။)

ထိုသို႕လက္ေျမာက္ျပေသာအခါ သမိန္ဗရမ္းက ကာမဏိ၏ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာသည္ ခ်ိဳင္းေနရာတြင္ လစ္လပ္ေနသည္ ေတြ႔လိုက္ေလ၏။

သို႔ျဖင့္ သမိန္ဗရမ္းက တိုက္ၾကပါစို႕ဟု ဆိုကာ ျမင္းကို ရုတ္တရက္ ေနာက္လွည့္ကာ ထိုး၏။ ကာမဏိက ေရွာင္ကာ လွည့္ပတ္ေျပး၏။ ကာမဏိက ျပန္ထိုးသည့္ အခါ သမိန္ဗရမ္းက ပြတ္ကာသီကာ ေရွာင္ကာ ပတ္ေျပးျပန္၏။ ( ကာမဏိ ေျခကုန္လက္ပန္းက်ေအာင္ ပရိယာယ္သံုးျခင္းျဖစ္သည္။)

ကာမဏိ ေဟာဟဲလိုက္ေနသည့္အခါ သမိန္ဗရမ္းက ရုတ္တရက္ ဓါးကို ရြယ္၍ အနီးသို႕ ၀င္ကပ္၏။ ကာမဏိက ဓါးေရးယွဥ္မည္ အထင္ျဖင့္ ဓါးကို ထုတ္၍ ခုတ္မည္ဟု လက္ကို အေျမာက္တြင္ သမိန္ဗရမ္းက လွံျဖင့္ ခ်ိဳင္းကို ထုတ္ခ်င္းေဖာက္ ေဆာင့္ထိုးလိုက္ေလေတာ့သည္။

သမိန္ဗရမ္းသည္ ကာမဏိ၏ အေလာင္းၾကီး တစ္ဖက္သို႕ ေစာင္းက်သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ လည္ပင္းကို ဓါးရွည္ျဖင့္ ထက္ပိုင္းျပတ္ေအာင္ ခုတ္ျဖတ္ကာ ေျမသို႕မေရာက္မီ သံခၽြန္းျဖင့္ ျဖင္းခနဲ ခ်ိတ္ယူျပီး အသင့္ျပင္လာခဲ့ေသာ ျခင္းေတာင္းထဲသို႕ ေခါင္းျပတ္ၾကီးကို ထည့္လိုက္ေလသည္။ ထို႕ေနာက္ သီခ်င္းတေအးေအးျဖင့္ ျမင္းကိုအသားက် စီးကာ ဘုရင္မင္းေခါင္ထံ လာေရာက္ဆက္သေလ၏။ ( ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ ရဟန္းရွင္လူ အေပါင္းတို႔လည္း ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ လက္ခုပ္လက္၀ါးတီးၾကေလ၏)

တရုတ္ဘုရင္သည္ လြန္စြာ အံ့ၾသကာ " လူခ်င္းတြင္ သူ႕အဖက္ သူရဲေကာင္း မရွိတန္ရာ " ဟု ဆိုေလ၏။ တရုတ္ ဗိုလ္မင္းတို႔လည္း ကာမဏိအေလာင္းကို သိမ္းဆည္း၍ သင့္ေတာ္ေသာ ေနရာတြင္ ျမဳပ္ႏွံၾကကာ အင္း၀မွ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ျပန္ဆုတ္ၾကေလေတာ့သည္။

ဘုရင္မင္းေခါင္သည္ လြန္စြာအားရေတာ္မူ၍ သမိန္ဗရမ္းအား မင္းညီမင္းသား အေဆာင္အေယာင္ႏွင့္ လယ္ကိုင္းျမိဳ႕ကို ေပးေတာ္မူသည္။ တလုတ္ရာဇသူ၏ သမီးေတာ္ အငယ္ႏွင့္လည္း စံုဖက္ေပးသည္။ ( မြန္မူတြင္မူ အိမ္ေရွ႔မင္းအေဆာင္အေယာင္ႏွင့္ သမီးေတာ္ကို ေပးသည္ ဆို၏။)

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ အခက္အခဲၾကံဳလာသည့္အခ်ိန္တြင္ မြန္-ဗမာ မခြဲျခားဘဲ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ျပည္ပအႏၱရာယ္ကို တြန္းလွန္ေပးႏိုင္ခဲ့ေသာ သမိန္ဗရမ္းကို လြန္စြာ ေလးစားဂုဏ္ယူမိျပီး ၄င္းကို ကိုယ္လံုးတီးျဖင့္ ပံုေဖာ္ထားေသာ ပန္းခ်ီဆရာကိုလည္း မ်ားစြာ စိတ္ပ်က္မိပါေၾကာင္း =(^_^)=

( ပံုကို Pandora Thae ဆိုသည့္ လူၾကီးထံမွ ရုပ္တည္ျဖင့္ မလာျခင္း ျဖစ္ျပီး စာစီသူမွာ ေၾကာင္ကိုယ္တိုင္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ) ~_^
ပဥၥမံေၾကာင္
Powered by Blogger.